What I have learnt from them

First of all, I'd like to convey my highest gratitude towards whoever mentioned below:

1. Sixth Form Society committee members
2. Chung Ling High School Sixth Formers
3. The teacher advisor, Ms. Phuah and Cikgu Maria
4. Gerko department of Chung Ling High School for approving the activity and application for the funding
5. Headmaster of Penang Handicapped Children Centre, Puan.Khatijah and the person-in-charge of Ramakrishna Ahsrama Penang Mr. Vishwa
6.  Teachers and staff of both centers
7.  Mr, Say Hong, the owner of EPITHNET Enterprise, our manufacturer of the tshirts.

and lastly, every child in both centers, for giving us full cooperation and enlightened our day.

I seriously want to meet everyone of them person by person and not only to say thank you, but to actually let them know that how much they have facilitated me and also inspired me throughout this 6 months of preparation time.

Thank you Lord Jesus, for granted me wisdom and lighted me up when it is necessary. And of course, thanks for making me stumbled upon my mistakes. I didn't make the activity as successful as it can be but I admit that I have tried my very best.


活动于三个星期前结束了 我如释重负 接踵而来的是考试压力 我失去了过往的信心 但我还是会全力以赴。

因为我觉得生活不应该只有考试  正值人生最美丽 最有活力 最年轻的时候 应该多为别人和自己燃烧。

我自觉我的能力十分不足 欠缺领导能力 远见 不够全面性 设想不够周全 但是感谢我知道这些缺点的存在 我会勇敢面对它们 我会变得更好

没有筹委们和老师的提点和帮忙 我应该会更健忘 搞砸更多事情 谢谢大家的提醒 意见 和帮助
也感谢出席的中六生们 看到大家更孩子们温馨的画面 我真的有一种说不出的感动
原来大家内心里都有着温暖柔软的一面 这个社会还是有温情的
那天我过得很很开心 不是因为活动要结束了 而是那里的氛围跟外面不一样
在那里一点都不浮躁 不世俗 没有肤色偏见 没有歧视 没有权衡 没有竞争
就是一群孩子 在那里快乐地跟我们这些大孩子一起玩游戏

对于那里的孩子 我有特别不一样的领悟
我认为对他们最好的待遇 不是什么事都让着他们 不停称赞他们
而是对待他们如对待普通孩子一样
为他们标上“特殊群体”的这个标签是加重他们的负担 让他们与世界的隔阂越大
他们个个都非常可爱 而且最重要的 在玩游戏时 他们有过人的耐力
东西掉了 他们努力地重新拾起来 不会因为对手要超过他们了而着急 发脾气 甚至放弃
这是多么美丽的一个性格不是吗?
他们也不害怕我们 把我们当成好朋友 玩在一块 对我们毫无提防心
多么可爱的孩子们 这就是我对他们的感想
他们没有什么特殊 也跟外面的小孩没有多大的区别
他们都是上天派到这世界上的小天使 他们将来也会温暖这个社会 他们个个都是善良可爱的小太阳。

我不禁佩服背后默默付出的老师 委员 和各界善心人士们 这世界有很多温暖的角落是我们不知道的 而我们总是把太多焦点放在令人心碎 冷漠 无情的部分 最后我们对这个世界心寒 我们也不知觉得变成这个世界冰冷的那部分
我想这世界有好有坏 你当然不能够失去竞争的能力 你当然逃不过要与恶势力抗衡的时候 想想在起跑点上 我们已经远远胜过那些孩子 因此我们凭什么要放弃
比赛很累 考试很累 竞争很累 努力向上爬很累 但是为了自己的生存 为了他人的明天 我想有些事情真的是避免不了的。
那些孩子有着我们永远都无法明白的恻隐之痛 他们每天都有自己要胜过的战争 其实都跟我们一样 上天不会因为你残缺 牠就减少你生活的挑战 但愿我们都有着他们那股过人的意志和小太阳般的心境。

孩子们 你们不是孤独的 有一个姐姐也在世界的某一个角落与生活的挫折快乐并痛苦地抗争着。

生活有很多不如意 学业 感情 事业 一些鸡毛蒜头的事挡在胸口上挥散不了
我告诉自己 总是难免
感谢一路来包容我的人 感谢帮助我成长的人 感谢拉我一把的人
对待生活 我变得谦卑如仆人 但偶尔也会想要狂妄一下 然后跌个头破血流 再笑着站起来说 我没事 继续吧。

那群孩子体现了生活最美丽的部分 跌倒了 再爬起来 又跌倒了 自嘲一下 再继续 直到抵达终点为止。

 Penang Handicapped Children Centre

Ramakrishna Ashrama







Comments

Popular posts from this blog

IMU Scholarship Interview

Love is hard, but it's even harder without love

5 things I learned from the past 22 years